kwaheri

2 mei 2013 - Nairobi, Kenia

Precies 2 weken geleden kwam ik aan terug naar een half jaar Kenia. Ik wou echt niet terug maarja.. Het rare is dat toen ik in het vliegtuig stapte ik het gevoel had dat ik maar 2 dagen in Kenia was geweest(ondanks al 10000 gebeurtenissen en belevenissen). De tijd is zoo snel gegaan, al snel kom je er achter dat niet veel verandert is in Nederland. Alles gaat nog zijn gangetje als je na 3 dagen iedereen heb gezien feestje heb gehad en van alles lijkt het wel of je nooit ben weg geweest.. Het enige wat mij onderscheid is het feit dat mensen hier zodra er een zonnestraal is al meteen hun zomerse kleding kast aan trekken, terwijl ik nog in me winterjas met sjaal en al rond paradeer.. brrr wat is het hier bagger koud. Nog iets wat me onderscheid is het feit dat nog af en toe Engels praat of Swahili. Voorderest is het de manier van denken maar dat valt niet zo erg op.

Als mensen vragen zou je het weer doen JAAAA zeker ik zou er niks aan veranderen alle ups-and-downs horen daar ook bij. Zou het zo over doen om heel eerlijk te zijn spring ik het liefst morgen weer op vliegtuig.
Alle geweldige mensen die ik heb leren kennen, al me vrienden in Kenia van over de hele wereld. Zou zo terug gaan. De laatste week kreeg ik zo veel cadeautjes en brieven van mensen die ik heb leren kennen wat mijn ik wil niet naar Nederland gevoel alleen maar versterkte…
Wel kon ik al aan Nederland wennen want mijn plan van laatste week veel zonnen, bruin naar Nederland. Viel letterlijk in duigen door regenseizoen 24/7 regen regen regen…

Mijn laatste dagen in Kenia ben ik vaak naar kibera (de grootse slopen wijk in oost Afrika) gegaan. Verschillende projecten bezocht me laatste kleren aan straat kinderen gegeven samen met wat eten brood, yoghurt. Alle potloden, papier, speelgoed andere frutsels aan een school gedoneerd samen met het laatste donaties geld zodat de kinderen die geen school uniform kunnen betalen een kleine sponsering krijgen.
Super bedankt voor alle donaties nogmaals.

Deze reis heeft me wel veranderd. Mensen moeten niet gaan zeuren over hun nagellak of make up dat hun fiets gestolen is echt waar dan mag je blij zijn al zijn dat je grootse zorgen. Ik heb mensen ontmoet die ondanks alles het besten er van maken. Als ik dan het hutje binnenliep waar ze met ze met 4 mensen in een slopenhutje wonen van 3 bij 3 even goed nog me van alles aan bieden. Ze gingen op de grond zitten zodat ik op de prachtig lelijke bank kon gaan zitten, als ik dan op de grond ging zitten waren ze geshockt. Wat mis ik het simpele leven vol met waardering.

Dit me laatste blog… Ik ben zo blij dat ik dit heb mogen ervaren en mee maken en ik ga zeker terug om iedereen weer te zien.
Maar vind wel heerlijk dat deze blog over is alles wat je mee maakt proberen te type is onmogelijk!!! Nu kan lekker vertellen en praten nog steeds onmogelijk om alles te vertellen, maar in praten ben ik toch een stuk beter. hihi

kwaheri asante sana kenya
doei en erg bedankt kenia

1. Welmoed:
    4 mei 2013
    Hoi Iris, je woont aan de overkant dus ik kan het ook gewoon vragen maar dit heeft ook wel wat.....De vraag is, komt er nog een soort fotoshow waarbij jij tekst en uitleg geeft over wat je allemaal gedaan hebt enz enz??? Zou ik wel heel leuk vinden. Hoor het wel van je.