waar te beginnen....

9 november 2012 - Busia, Kenia

Zo nu maar eens even aan iedereen laten weten dat ik ben aangekomen en dat ik het FANTASTISCHE heb!!! Dit is ook het moment waarop ik me afvraag waarom ik in hemelsnaam een blog ben begonnen want ik kan al 1 miljoen boeken schrijven wat ik deze 3 weken heb meegemaakt en het is gewoon niet voor te stellen. ONGELOFELIJK GEWOON!! Dus hou het nu maar simpel en vertel nu eerst maar eens wat ik allemaal doe. Met later verdere verhalen en uitleg..

Ik werk van maandag tot woensdag op een dove school/weeshuis waar ook gehandicapten en verstandelijk beperkte kinderen zijn omdat ze daar iets meer begrip krijgen. Hier geef ik les aan de kleuters en voorlichting aan de ouderen kinderen groep 8 gemiddelde leeftijd 20 dat maakt het een beetje raar.. Ze kijken naar me uitleg dus zal wel goed zijn.

Op donderdag help ik op een weeshuis waar ik samen met een Duits meisje de baby’s verzorg en activiteiten bedenk voor de kinderen.

Vrijdag is kleren was dag waar ik altijd veel bewonderaars heb want de dochter van m huis baas zegt dat ik het totaal verkeerd doe sorry ik ben een wasmachine gewent die het normaal voor me doet. Maar nu na 3 weken zegt ze you're improving!! jeujjj

zaterdag help ik op een project hurinobuheri een project voor (wees)kinderen ze krijgen bijles, seksuele voorlichting 2 goede maaltijden en kunnen ze gewoon even kind zijn en lekker dansen en spelen. In de avond ga ik samen met eve dochter van me huis baas naar een cafe (stel je niet de gevel of beentjes voor want dat is het niet) om voetbal te kijken eerst zei eve nee we gaan niet vrouwen gaan niet naar het cafe om voetbal te kijken ze zullen de hele tijd naar ons kijken SO WHAT!! ze kijken toch altijd al naar me! Volgende excuus van eve maar is gevaarlijk voor vrouwen na 7 uur op straat (true) maar so what dan loopt je broer met ons mee die is toch niet bij me weg te slaan.. en het is gelukt elke zaterdag en zondag avond gaan we naar het cafe om voetbal te kijken. JEUJJJ

zondag doe ik niks (heerlijk)ze proberen me over te halen om naar de kerk te gaan maar die dienst duurt van  6 uur sochtends tot  6 uur savonds huuuhhh te much voor een niet gelovige dus.

verdere verhalen komen nog maar moet even een manier bedenken hoe ik dat allemaal ga vertellen.
Oja 3 keer hoera voor de stroom die ik vandaag heb die dit allemaal mogelijk maakt!! Nu ga ik snel douche want het regent en indien de douche die het vaker niet dan wel doet (net als de stroom) me weer eens in de steek heeft gelaten pak ik deze regen bui.

1. Laura:
    9 november 2012
    Ben trots op je Iris! Leuk om wat van je te horen :). Heeeeeeeel veeel plezier en succes nog en ik wacht op je volgende verhaal! xxxxxx
  2. Carly:
    9 november 2012
    Wat super wijf! Amazing foto' s en een tof verhaal. Super veel plezier, ik vind het leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik spreek je snel als je stroom hebt. Dikke kus van mij!
  3. Eline:
    9 november 2012
    heee ier, yessss eindelijk een bericht. Echt super dat je het zo naar je zin hebt.. Geniet ervan! xx Eline
  4. Diane:
    Hoi Iris,

Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, we hadden van mirjam natuurlijk ook al e.e.a. vernomen. Je zal wel vwwl belangstelling hebben daar met je blonde haar , wie weet zien we je volgend jaar nog in grenzeloos verliefd, ha,ha.

Het is leuk om je verhalen te lezen ,we blijven je volgen e.

Veel liefs van de Kooijtjes
  5. Ina opa rob:
    10 november 2012
    wat fijn om wat van je te horenen foto;s te zien. veel liefs van ons we hebben veel bwondering voor het gene wat je daar voor ze kan beteken groetjes opa rob /ina .
  6. De Schilders:
    10 november 2012
    Jemig Iris, wat ben je toch super stoer. Ik heb veel bewondering voor je... jij daart in dat echt donkere Afrika....en zo veel positief werk doen...en je zo goed redden...echt klasse, toppie hoor. Nog heel veel plezier. Dikke kus van de Schilders
  7. Jelleke:
    Hoi Iris,

Wat leuk om je verhalen te lezen, en je foto's te bekijken.
    Geniet ervan.

Gr van de Klaretjes
  8. Yvonne Fijnheer:
    14 november 2012
    Hoi Iris,
    Je droom proberen waar te maken is niet voor iedereen weggelegd, dat vergt een dosis lef en doorzettingsvermogen.
    Knap van je dat je dit project ingaat op deze leeftijd.
    Dit is een ervaring die je je levenlang met je mee zal dragen.
    Je kunt de wereld niet verbeteren maar wel tijdelijk voor deze mensen het iets aangenamer maken. Maak er iet moois van.
    De Fijneheertjes
  9. Welmoed:
    14 november 2012
    Hoi Iripiri,

via jouw allerliefste mammie blijven we ook op de hoogte. Lang leve Skype (als er stroom en bereik is) Het is hartstikke leuk om jou en jouw ervaringen te kunnen volgen.
    Wij douchen gewoon binnen aangezien het buiten 10 graden is. Geen aanrader dus. Keep up the good work en houdt ons op de hoogte via je blog. Delphine kijkt al naar de prijzen van de tickets naar Kenia. Zij ziet een rit op de motor die het nodige vraagt van je achterwerk wel zitten. Genoeg flauwe grappen. groeten van ons allemaal en een knuffel van Winnie voor Teigetje.
    xx de fam van B te W